tirsdag 22. mai 2007

Kongebra Bergenstur..;-)..og gleder meg til sommer:-)

Tirsdag 15.mai satte jeg sammen med hushjelpa mi(egentlig mamma da) turen utenlands(altså til Norge)..Mamma hadde da vært på ferie hos meg siden torsdagen og vi hadde det som vanlig helt konge..hehe..Mamma fikk også årets første bad etter kajakktur og jeg fikk meg en veldig god latter...haha...både før og etterpå badeturen hennes...men alt i alt ei kjempehelg og en koselig tur tilbake til Oslo...så var det jo rart da å ikke skulle hjem når jeg først var i Oslo..hmm..
I Oslo hang jeg endel timer med Nathalie; kjempekoselig...før jeg satte meg på nattoget til BeREGN...hadde fått klar beskjed av eldste bror om at paraply var veldig viktig!!..Kl 7 møtte jeg Invild fra fhs på togstasjonen, som jeg ikke hadde sett på nesten 2 år..veldig koselig:-)Den dagen gikk vel stort sett med til å prøve å sove, lese litt, snakke masse sammen, løpetur og vors på kvelden da Cecile og kom:-)..knall..Neste dag var jeg invitert på 17.mai-frokost hos Hanne Christine, så for lettvindthets skyld kjørte like godt Cecilie meg dit den kvelden(jeg var ekstremt trøyt og..) og da fikk jeg også en glimrende sightseeing over Bergen by..kan det bli bedre? Kvelden ble ikke så tidlig som den burde..hadde jo ikke sett HC på lenge, så ble endel "kjasing" der og;)..Så var det altså opp trøtt og sliten og på med bunader(måtte ha med en egen koffert bare til den) neste morgen og frokost med Elisabeth ute i sola(faktisk IKKE regn)..Så var det feiring av 17.mai på bryggA og på Fløyen med gode venninner fra Mandal..Neste dag ble det litt lesing, løpe opp ei heljelig bratt hei(tungt..hehe) og ut å treffe 5 gode fredtun-venninner(ingvild,hege,lillian,cecilie og marianne) på kafe...veldig koselig det og:-)...Men denne dagen gikk det opp noe for meg..Jeg DIGGER STOCKHOLM..forbanna møkka Bergensregn..tom paraplyen min tålte det ikke og jeg gikk blaut fra jeg gikk ut døra og til jeg kom hjem igjen:-(..Neste dag...hmm..regn igjen..Men fikk nå løpt hvertfall, traff Elisabeth og var på middag med Cecilie på kvelden og hos Lillian(mat der og) med Cecilie, Marianne og ei til...Trivelig kveld og mimring:-)...Søndagen var det endelig klar for 4-fjellsturen med Cecilie(Lillian ble med på Ulrikken)..og det meldte regnet kom ikke...:-)...Og turen var faktisk helt knall og frister absolutt for gjentakelse og oppgradering til 7 fjell:-)...Middag hos Cecilie på kvelden i dag og(bra folk tar seg av meg på Bergensbesøk og veldig koselig at Cecilie tok turen fra Trondheim denne helga) og møte Silje, Ingvild og Hege på kafe senere på kvelden...som tida fløy i Bergen og masse mimring ble det denne kvelden også...nesten som i "gamle dager"...og jeg ble lovet besøk i Stockhom om ikke altfor lenge;-)...så var det mandag og jeg prøvde hvertfall å lese litt...løp i dag(for 3.gang opp den beryktede Stotztsekleiven) og gikk litt tur(om det kan kalles det) med Elisabeth på kvelden og spiste middag og traff HC og litt...så var det nattoget hjem kl 23 og ankom Stockholm igjen 1330 og nå burde jeg egentlig sitta og lest for i morra er det praktisk eksamen i mobilisering...hmm...Får vel ta noen minutter før jeg legger meg...og nå ser jeg bare himla fram til sommerferie 1.juni...Gleder meg som om det var Australia jeg skulle til...eller gleder meg faktisk enda mer!..Det skal bli sååå digg å komme hjem til fantastisk sørland..men STockhom er en kanonby det og da og faktisk litt godt å være her og i små perioder om ganga..;-)..

Ingen kommentarer: