tirsdag 10. april 2007

Tilbake i Stockholm etter påskeferie...

Da var visst påska over...og skal ikke ei gang prøve å refererer hele den..det er det ingen som gidder å lese like vel...Men den har vært FANTASTISK(dessverre?) og å komme tilbake her er som å få et slag i trynet..Referat får heller komme senere...

Dro tilbake med buss i går og ankom Sthlm 06 i dag tidlig...fikk sove litt etter det, men merker at jeg har vært på reise og blir ikke mindre trøyt av at lengselen tilbake kom allerede lenge før jeg var i Oslo..Kan det være fordi jeg egentlig ikke trives her...? Ja, mulig det... Og nei, det er ikke alltid lett å stå i mot...Lysten til å hoppe av er størst! Kanskje jeg burde slutte å reise hjem?..for det er så sykt tungt å komme tilbake igjen...:-(...

Jeg har bestemt meg for å være mest mulig positiv og skal fortsette å prøve på det... Det kunne faktisk vært verre... Men problemet er mye at jeg ikke klarer å fokusere nok fordi jeg lever mest for turene jeg skal ha hjem! ...og det er LANGT hjem!

Men, men... Om 2mnd venter en fantastisk(forhåpentligvis) sommer... og da er jeg halvveis i utdannelsen... Studietida skal egentlig visst nok være moro, men...(skal ikke være negativ her)... Jeg har tross alt lært endel om meg selv i løpet av tida jeg har vært her...bl.a. har jeg fått bekrefta at jeg ikke er noe storbymenneske!..jeg er avhengig av trygghet for å trives...og så har jeg funnet ut masse annet om meg selv også...På en måte har jeg nok godt av dette livet...setter mer pris på det jeg har hjemme:-)...Jeg er veldig glad i familie, venner og kjente som jeg kan føle meg trygg på, stole på, slappe av og være meg selv!.. Livet her må også gå på et vis...håper jeg klarer de neste to årene også...jeg er jo ikke typent til å gi opp egentlig! Og nå har jeg endelig fått lyst til å sykle igjen(tror jeg..)...fikk det plutselig en dag da jeg var ute og løp...

Påska kort refert: avslapping, treffe venner, løping på fantastiske løyper i Holum(første hjemtur uten at jeg har vært i Furulunden, men Holum er et meget godt alternativ), årets første bad i elva (2.april), snowboardtur med Kjetil og en dags kanselert renning på Hovden pga orkan(!)(dvs at vi fikk renne 1dag), hyttettur og langrenn(1dag), skautur med "fam.Landås"(1 gang) og fam Nomedal, besøke besta(+tremenninger), tante Helga(pappas tante) og gamle naboer;-), Jonas-besøk...og mye annet gøy og koselig!...(Og på bussen tilbake traff jeg helt tilfeldig Steffen, Kristine og Even fra fhs..moro det!:-)..)..Rett og slett helt KONGE!... At jeg liker meg i Mandal er det ikke lenger noen tvil om!!...og skal prøve å like meg bedre her og!(det syns jeg høres ut som en god idè)

Ingen kommentarer: