søndag 18. mars 2007

Samfunnsmessig innlegg...og litt annet...hehe....

Litt om ting som det snakkes om fortida..Det ene er stort utslipp av klimagasser..og siden det er så sabla inn å ta den klimatesten måtte jeg gjøre det jeg og...en stakkars flytut til Tunisia ødela alt for min del:-(...men det var virkelig verd det...Ellers piner jeg meg gjennom 14-16t hver vei på buss for å komme hjem i blant..vet ikke hvor lenge jeg gidder å holde på med det, kanskje løsninga blir å reise sjeldnere hjem...?..Fly er ikke særlig aktuelt fordi det koster minst 3 ganger så mye..opp til flere ganger så mye..og så sparer jeg ikke så sabla mye tid egentlig..Men siden jeg ikke har det særlig varmt på kottet mitt(kryper nok ikke ofte over 20 og er ofte VELDIG kaldt her..hmm..men jeg dusjer endel, men ikke lenge) og jeg spiser meget lite kjøtt fikk jeg det akseptable resultatet på 1934kilo i året!
Det andre er Kvarme-saken..om at han homofile presten ikke kan få være prest i kirka fordi han lever sammen med en av samme kjønn...Men i Sverige har de skjønt det...ser ut til at det blir fritt for homofile å vie seg i kirka på lik linje som heterofile..Dette er jeg for!!

Ellers har det vært ei helg på det jevne..Jeg gjør som vanlig veldig lite..Leser litt når jeg har lyst...Trener en god del og så er det vel stort sett det...Må få gjort noe oppgaver og sånn på skolen og bør repetere og lese en god del...Men selv om jeg ikke gjør særlig "helgemoro" flyr tida likevel...Og plutselig er det påske!..
Min fysiske form kunne helt klart vært bedre..skjønner ikke hva som er galt med de hersens luftveiene..men det ordner seg nok!Jeg gir ikke opp!..Skal lese og prøve å finne ut..hehe..Sikkert bare hypokonderi..hmm...Jaja..Håper dere alle har det fint..Fant just ut at jeg lever etter Janteloven til punkt og prikke...hmm...Kanskje ikke helt bra, men vil ikke akkurat være høy på pæra;-)

4 kommentarer:

Karianne og Lars sa...

Takk for hilsen i bloggen min :o)
Koselig å høre fra deg der borte i øst! Blir vel deilig med påskeferie kan jeg tenke meg :) Ble det noe Hovdentur? Vi skal til Danmark med hele svigersfamilien. Det blir koselig. Skal du være hos Kjetil?

Anette sa...

Ja..gleder meg til påske.."skulker jo 3 dager på skolen(man-ons dør skjærtorsdag),så må nok gjøre noe skole hjemme..Blir Hovden 4.-5. ja:-)..Konge!..Ellers blir jeg nok mest hos Kjetil ja..Mamma og pappa er på påskeferie med bobilen, så treffer ikke de..Og eldste broren min kommer hjem for å pusse båt!Moro at du har fått blogg!

Karianne og Lars sa...

Har tikka deg, så nå må du følge reglene som står på vår blogg og skrive 6 ting om deg selv vi ikke visste...

Anette sa...

Så det..Hadde håpet jeg hadde sluppet unna den greian der..Alle de andre har styrt unna meg...;)...Men skal da gjøre det!